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Sunday 29 March 2015

Germanwings Flight 9525

Germanwings Flight 9525
(Level: Intermediate to upper-intermediate / B1 to B2 / ** to ***)


Germanwings Airbus A320
Photo credit: www.mirror.co.uk

You are going to watch a BBC report focusing on what the investigators now know about what happened on board the Airbus A320 on 24th March 2015.


Crash site of Germanwings Airbus A320
Map credit: www.bbc.com





Before watching


The following words could be useful:
GMT: Greenwich Mean Time (*)
to piece together: to assemble (fragments together so as to make sense)     reconstituer / rassembler (les éléments) 
38,000 feet =  11.5824 km 
amicably: in a friendly way    amicalement    
the flight deck: the cockpit     
the intercom speaker: intercommunication system linking two different areas or rooms
 parlophone  / interphone   



(*) GMT refers to the solar time at the Royal Observatory in Greenwich, London. It corresponds with the more modern UTC (Coordinated Universal Time) 


Time zone map
Map credit: www.timeanddate.com

When it is 5 p.m. in London (UTC or GMT time), it is 6 p.m. in Brussels or Paris (UTC +1 or GMT +1)


Location of the Prime Meridian (red  vertical line) -
the standard line of 0 longitude
(running through Greenwich, London, England)


The Greenwich Meridian
Royal Observatory, Greenwich, London 




While watching


Answer the following questions:

What happened on board Flight 9525? 
Complete the chart with the missing information!

10:01





Entre 10:30 et 10:40








10:40 et après











You can also watch the BBC report by clicking HERE








When you are finished, you can check your answers:

Suggestions de réponses


10:01

L'avion vient de quitter Barcelone - avec un peu de retard sur l'horaire prévu. 
Entre 10:30 et 10:40


L’avion se trouve à une altitude de 38.000 pieds (11,5 km) et s’apprête à aborder les côtes françaises avant de survoler les Alpes de Haute-Provence.

Echanges amicaux entre le pilote et son copilote ; contrôles de routine avec les contrôleurs aériens ; discussions quant aux procédures en vue de l’atterrissage à Düsseldorf.

Le pilote confie au copilote les commandes de l’appareil  et quitte le cockpit pour se rendre aux toilettes.

Seul dans le cockpit, le copilote enclenche délibérément la descente de l’appareil.

Le pilote ordonne au copilote d’ouvrir la porte blindée mais ce dernier refuse d’obtempérer. Le pilote essaie alors d’ouvrir la porte, en vain.

Les contrôleurs aériens essaient d’entrer en contact avec le cockpit – en vain.
10:40 et après

L’avion disparaît des écrans radar.

Les alarmes à bord retentissent, indiquant que l’appareil est à proximité du sol. 


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