Pages

Wednesday 29 October 2014

Pedestrianisation of Oxford Street?
(Level: Intermediate to Upper-Intermediate / B2 / ***)


According to a recent report, London's Oxford Street should be pedestrianised because otherwise it is facing major problems.  But some do not agree.


Oxford Street
Photo credit: www.ibtimes.co.uk

Oxford Street
Photo credit: dailymail.co.uk




Before watching:




You are going to watch a BBC news report focusing on the issue. 
BBC London's correspondent V. Hollins is speaking to Stephen Knight, the report's author, and Richard Dickinson representing West End businesses. Both have contrasting opinions about the issue. 

The following words could be useful:
to pedestrianise: to make pedestrian areas          aménager des zones piétonnes, piétonnières 
to spew: to eject (in large amounts)               rejeter / répandre 
exhausts: gases ejected from vehicles          gaz d'échappement 
to throw up big issues: to refer to big issues, problems ... repeatedly     mettre en avant / mettre en lumière... 
refuse trucks: refuse lorries / lorries used to dispose of the rubbish collected from homes        bennes à ordures   



While watching:


What are the pros and cons of pedestrianising Oxford Street?
Complete the following chart in French.


Arguments for pedestrianising / Pros
(+ Solutions)
Arguments against pedestrianising / Cons (+ Solutions)




  













You can also find the video on the BBC News website by clicking HERE








When you are finished, you can check yourt answers.




Arguments for pedestrianising / Pros
+ Solutions
Arguments against pedestrianising / Cons  + Solutions

Des milliers de bus et de taxis plus toutes sortes de véhicules diesel en abondance et les émissions de gaz considérables dans l’atmosphère.


Zone commerciale hautement polluée.


Dangers en tant que piétons de se faire renverser (en moyenne, un piéton tous les cinq jours)


Mettre des bus à émission nulle en circulation.

Créer la zone piétonnière la plus longue d’Europe.


Plusieurs tentatives dans le passé de créer des passages à plusieurs voies pour piétons à hauteur d’Oxford Circus mais échec + comment concilier le passage de 180 millions de passagers qui empruntent les quatre stations de métro environnantes ?


Qu’adviendrait-il des 24 lignes de bus qui traversent Oxford Street dans les deux sens ?

Quid des taxis ? (et le manque à gagner si interdits de passage ?)

Opter plutôt pour une circulation réduite mais pas pour une interdiction totale de celle-ci.







No comments: