(Level: Intermediate to upper-intermediate / B1 to B2 / ** to ***)
Germanwings Airbus A320 Photo credit: www.mirror.co.uk |
You are going to watch a BBC report focusing on what the investigators now know about what happened on board the Airbus A320 on 24th March 2015.
Crash site of Germanwings Airbus A320 Map credit: www.bbc.com |
Before watching
The following words could be useful:
GMT: Greenwich Mean Time (*)
to piece together: to assemble (fragments together so as to make sense) reconstituer / rassembler (les éléments)
38,000 feet = 11.5824 km
amicably: in a friendly way amicalement
the flight deck: the cockpit
the intercom speaker: intercommunication system linking two different areas or rooms
parlophone / interphone
(*) GMT refers to the solar time at the Royal Observatory in Greenwich, London. It corresponds with the more modern UTC (Coordinated Universal Time)
Time zone map Map credit: www.timeanddate.com When it is 5 p.m. in London (UTC or GMT time), it is 6 p.m. in Brussels or Paris (UTC +1 or GMT +1) |
Location of the Prime Meridian (red vertical line) - the standard line of 0 longitude (running through Greenwich, London, England) |
The Greenwich Meridian Royal Observatory, Greenwich, London |
While watching
Answer the following questions:
What happened on board Flight 9525?
Complete the chart with the missing information!
10:01
| |
Entre 10:30 et 10:40
| |
10:40 et après
|
You can also watch the BBC report by clicking HERE
When you are finished, you can check your answers:
Suggestions de réponses
10:01
|
L'avion vient de quitter Barcelone - avec un peu de retard sur l'horaire prévu.
|
Entre 10:30 et 10:40
|
L’avion se trouve à une altitude de 38.000 pieds (11,5
km) et s’apprête à aborder les côtes françaises avant de survoler les Alpes
de Haute-Provence.
Echanges amicaux entre le pilote et son copilote ;
contrôles de routine avec les contrôleurs aériens ; discussions quant
aux procédures en vue de l’atterrissage à Düsseldorf.
Le pilote confie au copilote les commandes de l’appareil
et quitte le cockpit pour se rendre aux toilettes.
Seul dans le cockpit, le copilote enclenche délibérément
la descente de l’appareil.
Le pilote ordonne au copilote d’ouvrir la porte
blindée mais ce dernier refuse d’obtempérer. Le pilote essaie alors d’ouvrir
la porte, en vain.
Les contrôleurs aériens essaient d’entrer en contact
avec le cockpit – en vain.
|
10:40 et après
|
L’avion disparaît des écrans radar.
Les alarmes à bord retentissent, indiquant que l’appareil
est à proximité du sol.
|
No comments:
Post a Comment